Strength & Conditioning- 7 moduri puternice de a îmbunătăți performanța atletică | Bogdan Topolescu Physical Therapist

CE ESTE STRENGTH & CONDITIONING
(FORTA & CONDITIONAREA)?

•Forța și condiționarea în cea mai simplă formă este aplicarea practică a științei sportive pentru a îmbunătăți calitatea mișcării. Se bazează pe cercetări bazate pe dovezi și fiziologia exercițiului și anatomiei. Cu toții ne mișcăm și, prin urmare, cu toții putem beneficia de o calitate mai bună a mișcării.

•Forța și condiționarea nu sunt o bestie hardcore doar pentru sportivi, și nici nu este un anumit lift olimpic, împingere cu prowler sau sprint in deal. Deși am putea asocia aceste mișcări cu forța și condiționarea, ele sunt instrumente folosite pentru a ajuta o bună forță și condiționare. Deci… ce este Strength and Conditioning?

•S&C – Forța și condiționarea explicate:
În primul rând, avem tendința de a ne concentra pe calitatea mișcării pentru a îmbunătăți performanța, aceasta poate fi în orice sport dat, concentrându-se pe viteză, forță și putere. În același mod, ar putea îmbunătăți performanța în scenarii din viața reală, cum ar fi să se ridice cu ușurință pentru clienții vârstnici

Îmbunătățirea performanței atletice este mai ușoară decât a fost vreodată. Cu inovațiile recente în tehnologie și metodologia de antrenament, sportivii fac lucruri pe care nu le-am crezut niciodată posibile.

Dar dacă încerci să-ți îmbunătățești performanța atletică (sau faci asta pentru alții), de unde ar trebui să începi? Cu atât de multe opțiuni, poate fi copleșitor să decizi care va fi cea mai eficientă utilizare a timpului tău.

De aceea am compus aceast material ca resursă.
În ea, veți învăța cele mai bune metode pentru a vă duce antrenamentul la nivelul următor fără a complica lucrurile prea mult.

1. VARIAZA-TI ANTRENAMENTELE

Pentru mulți sportivi, exercițiile funcționale sunt numele jocului.
Îmbunătățirea performanței atletice nu înseamnă sculptarea corpului sau scăderea greutății de dragul acesteia. Este vorba despre îmbunătățirea forței musculare, a timpului de răspuns și a priceperii mentale pe teren sau orice competitie practicati. Exercițiile funcționale sunt o bază excelentă și ar trebui să facă întotdeauna parte din antrenamentele tale.

Practic, scopul acestor exerciții este de a antrena mușchii pe care îi vei folosi în timpul jocului. Nu numai că vă pot condiționa corpul să reacționeze la diferite situații, dar aceste exerciții pot face foarte multe pentru a preveni leziunile musculare.

Experimentele sunt importante. Cu toate acestea, exercițiile funcționale trebuie efectuate în sală. Acest lucru permite corpului dumneavoastră să experimenteze stresul muscular și stimularea într-un mod care nu amintește imediat de un anumit sport.

Pe lângă exercițiile funcționale, este important să schimbați lucrurile din când în când. Efectuarea acelorași exerciții zi de zi, săptămână după săptămână nu este modalitatea de a-ți atinge potențialul maxim. Corpul tău se obișnuiește cu această stimulare. Acest lucru poate provoca un platou în rezultatele dvs.

Este recomandat să vă amestecați antrenamentul la fiecare două până la trei săptămâni. Încercați să efectuați diferite tipuri de exerciții. Fă un alt tip de cardio și păstrează lucrurile interesante. Acea confuzie musculară poate produce niște rezultate uimitoare. În plus, te va ajuta să fii motivat și să previi plictiseala.

2.URMARITI SI MASURATI-VA PERFORMANTA IN TIMPUL ANTRENAMENTELOR

Nu lipsesc echipamentele de monitorizare acolo. Indiferent dacă investești în cele mai avansate dispozitive de purtare sau notezi cu un simplu stilou și hârtie, ținerea evidenței performanței tale în timpul unui antrenament este o modalitate excelentă de a-ți împinge corpul mai departe.

Datele concrete sunt un excelent motivator și vă vor face să știți cât de mult progresați faceți. Puteți urmări progresul dvs. pentru o anumită activitate sau antrenament. Folosiți aceste date pentru a stabili obiective mici. Înainte să-ți dai seama, vei fi cu kilometri în fața locului în care ai fost înainte.

Tehnologia modernă a făcut incredibil de ușor să vă măsurați performanța. Ceasurile de fitness pot acționa ca un centru informațional, înregistrând constant diferiți parametri ai mișcării tale. Cel mai avansat echipament este capabil să măsoare distanța de alergare, ritmul cardiac, repetările exercițiilor și multe altele. Împingeți acele date pe computer, tabletă sau smartphone și veți putea să le analizați complet.

Mulți sportivi profesioniști profită de urmărirea articolelor purtabile pentru a-și regla performanța. Nu este neobișnuit să vezi sportivi trecând prin exerciții purtând veste de înaltă tehnologie care le monitorizează mișcările în timp real. Antrenorii pot vedea apoi o defalcare cadru cu cadru a ceea ce face corpul sportivului și ce mușchi sunt lucrați. Antrenamentele pot fi apoi modificate pentru a aborda tehnicile care necesită îmbunătățiri.

Deși este posibil să nu puteți profita de unele dintre sistemele mai scumpe, articolele de fitness accesibile pot oferi o mulțime de informații aprofundate. Puteți chiar să vă înregistrați antrenamentele pe cameră pentru o revizuire ulterioară. Orice ați decide să faceți, nu va dura mult până când veți observa că ceva atât de simplu precum urmărirea performanței dvs. poate face o diferență enormă.

3. FACETI DIN HIDRATAREA ACTIVA O PRIORITATE

Ar trebui să fie de la sine înțeles, dar menținerea hidratată trebuie să fie prioritatea ta în timpul antrenamentului. Nu este greu să te deshidratezi. Indiferent dacă sunteți pe teren sau într-o sală de sport, corpul dumneavoastră va pierde lichide prin transpirație.

Pe măsură ce faci exerciții, mușchii tăi produc căldură. Acest lucru vă crește temperatura corpului cu destul de puțin. Transpirația este doar încercarea corpului tău de a te răcori.

În timpul unei rutine de exerciții deosebit de intense, corpul dumneavoastră ar putea pierde până la 45 de uncii de apă pe oră. Este important să păstrați puțină apă la îndemână.

Deshidratarea se poate produce foarte repede. Puteți începe să vă pierdeți cunoștința în mijlocul unei repetari dure și să vă răniți. Sau puteți experimenta un insolație dacă sunteți afară.

Este recomandat să bei între 20 și 40 de uncii de apă pe oră în timpul antrenamentului. Este, de asemenea, o necesitate să bei multă apă înainte și după antrenament. În prealabil, se asigură că corpul tău este suficient de hidratat pentru a produce transpirație. După aceea, apa va ajuta la refacere.

Cu toate acestea spuse, ar trebui să evitați să beți prea multă apă. Contrar credinței populare, să bei un galon de apă înainte de a începe să lucrezi acești mușchi nu este o idee bună. Ar putea duce la balonare și greață, care în cele din urmă vă vor afecta performanța.

Respectați cantitatea recomandată de 20 până la 40 de uncii și ar trebui să fiți gata. Dacă sunteți cineva care are o istorie de a nu primi suficientă apă, abordarea acestui lucru ar trebui să ducă la o creștere destul de semnificativă a performanței dvs. atletice.

4. DEDICATI SUFICIENT TIMP RECUPERARII

Procesul de recuperare este la fel de important ca și antrenamentul în sine. Există mai multe motive pentru aceasta. În primul rând, ajută la prevenirea rănilor.

Mușchii tăi au nevoie de timp pentru a se vindeca. De fiecare dată când faci exerciții fizice, țesutul tău muscular se confruntă cu mici lacrimi. Este o parte crucială pentru a deveni mai puternic și a crește volumul.

Dacă alegi să treci peste durere și nu îi dai corpului tău suficient timp pentru a-și reveni, doar ceri o accidentare. Lipsa unei recuperări adecvate este una dintre cele mai frecvente cauze ale rupturii musculare și leziunilor grave. Deci, nu-l împingeți.

În al doilea rând, trebuie să vă umpleți depozitul de energie. Glicogenul muscular, care este practic forma stocată de carbohidrați, este folosit atunci când faceți exerciții fizice. Este sursa de energie a mușchilor. În timpul fazei de recuperare, vă puteți restabili aportul de glicogen muscular pentru următorul antrenament.

Există mai multe modalități de a promova vindecarea și de a vă recupera corect. Cel mai simplu este să vă luați câteva zile de odihnă. Oferă anumite grupe de mușchi o zi sau două pentru a se recupera înainte de a le împinge mai departe. De asemenea, poți evita exercițiile cardio intense sau să nu te antrenezi deloc câteva zile pe săptămână. Doar eșalonează-ți zilele de exerciții pentru a oferi corpului tău tot timpul de care are nevoie.

Întinderea după exercițiu este o altă idee grozavă. În timp ce cei mai mulți dintre noi știu să întindem mușchii pentru a preveni rănirea înainte de un antrenament, nu prea mulți oameni vor avea probleme suplimentare după o sesiune de exerciții intense. Cu toate acestea, câteva minute de întindere pot ajuta în mod semnificativ procesul de recuperare și vă pot îmbunătăți performanța atletică data viitoare când sunteți pe teren.

Întinderea permite mușchilor să se răcească lent, nu brusc. Ce face asta pentru corpul tău? Ei bine, previne acea senzație îngrozitoare de încordare musculară și rigiditate articulară.

Câteva întinderi pot menține mușchii flexibili. Cu o practică regulată, un regim bun de întindere ar putea chiar să vă îmbunătățească gama de mișcare și să vă ofere rezultate mai bune de performanță

Dacă sunteți în căutarea unei tehnici de recuperare mai intensă, luați în considerare un masaj. Masajele cu țesuturile moi pot face o diferență uriașă în timpul de recuperare. Mulți sportivi jură pe ei.

Masajele de la o maseuza profesionistă pot ajuta la realinierea țesutului muscular, la reducerea inflamației și la scăderea strâmturii. În plus, îmbunătățește sistemul circulator.

După exerciții fizice intense, lichidul limfatic se acumulează în mușchi. Este o cauză comună pentru rigiditatea musculară și crampe. Masajele pot mobiliza lichidul limfatic, în esență spălându-l din sistemul dumneavoastră.

În același timp, sângele tău va curge mai ușor în jurul corpului tău. Ca rezultat, inima ta poate pompa sânge oxigenat și nutrienți esențiali direct în mușchii răniți pentru a accelera procesul de recuperare.

Dacă nu aveți timp sau buget pentru a obține un masaj profesional, nu vă supărați! Puteți folosi întotdeauna o rolă de spumă. Aceste accesorii ieftine sunt grozave pentru efectuarea unui automasaj.

Majoritatea rolelor sunt echipate cu caneluri groase și design unic de suprafață. Ele vă fac mai ușor să vizați anumite grupuri musculare și țesut conjunctiv dureros. Tot ce trebuie să faceți este să așezați dispozitivul pe podea și să vă rostogoliți corpul peste el. Greutatea ta va face toată munca pentru tine.

5. ANTRENATI-VA CREIERUL

Poate că ați auzit expresia „Mintea este cel mai puternic mușchi al corpului”. În timp ce creierul din punct de vedere tehnic nu este un mușchi, această zicală puternică are mult adevăr.

De fapt, antrenamentul creierului este una dintre cele mai eficiente moduri de a-ți îmbunătăți performanța atletică și de a câștiga un avantaj față de competiție.

Iata de ce:

Sportul și eforturile atletice nu sunt doar o performanță bună a mușchilor tăi. Majoritatea sporturilor se bazează în mare măsură și pe abilitățile tale mentale. De exemplu, jucătorii de fotbal, fotbal și hochei trebuie să ia mii de decizii în fracțiune de secundă și oricare dintre ele poate avea un impact drastic asupra rezultatului jocului.

Aceasta înseamnă că, dacă vrei să-ți îmbunătățești performanța atletică, trebuie să-ți antrenezi și creierul! Multe dintre aceste dispozitive profită de stimulente vizuale. Efectuarea exercițiilor mentale implică răspunsul la stimulent cât mai rapid și precis posibil.

Există multe instrumente de antrenament pentru viziune sportivă disponibile care vă pot îmbunătăți performanța atletică, dar Reflexion oferă o gamă dovedită și convenabilă de exerciții care sunt de ultimă generație. Când îl combini cu abilitatea de a-ți urmări progresul, ai la dispoziție un instrument foarte puternic.

Deși s-ar putea să nu pară că faci mare lucru la început, nu va dura mult până când vezi beneficiile. Exercițiile de performanță cognitivă sunt efectuate de sportivi profesioniști din întreaga lume pentru a ajuta la îmbunătățirea timpilor de răspuns, acuratețea vizuală, memoria și multe altele.

6. ALIMENTATI-VA CORPUL IN MOD CORECT

Ești ceea ce mănânci, nu? Pentru unii, îmbunătățirea performanței atletice poate fi la fel de simplă ca să consume alimentele potrivite. Evident, sportivii de vârf au diete mult mai stricte decât Joe-ul tău obișnuit. Pentru a-ți împinge corpul cât de departe, trebuie să mănânci alimente sănătoase la momentul potrivit.

Totul începe dimineața. În loc să consumați cereale cu zahăr și alimente nesănătoase pentru micul dejun rapid, trebuie să mâncați o cantitate sănătoasă de carbohidrați, proteine ​​și grăsimi. Un mic dejun copios dimineața oferă o mulțime de combustibil pentru mușchii tăi, oferindu-ți și energia necesară pentru a ne începe ziua.

Când vă planificați mesele, este important să evitați zaharurile simple și carbohidrații simpli. În schimb, alegeți alternative mai sănătoase, cum ar fi carbohidrații complecși.

Carbohidrații simpli, cum ar fi siropul de porumb cu conținut ridicat de fructoză și multe ingrediente din mâncarea nedorită, sunt cunoscuți pentru că provoacă acel accident temut de la mijlocul zilei. Asta pentru că carbohidrații se descompun foarte ușor în corpul tău. Acest lucru duce la o creștere rapidă a zahărului din sânge.

Veți experimenta o creștere rapidă a energiei, dar, din păcate, nu va dura. După câteva ore, te vei simți letargic și slăbit, ceea ce nu este grozav pentru sportivii care doresc să depășească limitele.

Carbohidrații complecși, cum ar fi alimentele din grâu integral, legumele sănătoase, leguminoasele și altele, se descompun mult mai lent. Acest lucru vă reglează glicemia și vă menține indicele glicemic relativ scăzut. Deci, veți avea o sursă constantă de energie pe tot parcursul zilei.

De asemenea, este important să știi când să mănânci. Este recomandat să mănânci cu 3 până la 4 ore înainte de a merge la sală. O masă bogată în proteine, cu carbohidrați complecși, vă va alimenta antrenamentul. După ce ați terminat, mâncați din nou.

Scopul mesei tale post-antrenament este de a reface nutrienții pe care i-ai pierdut și de a accelera procesul de recuperare. După cum am menționat mai devreme, pierzi multă energie stocată în timpul antrenamentului. În plus, mușchii tăi suferă mici micro-răniri.

Pentru a vă susține corpul, mâncați multe proteine ​​și carbohidrați complecși. În mod ideal, veți dori să mâncați până la 80 de grame de carbohidrați și 40 de grame de proteine. Poate fi puțin mai puțin dacă antrenamentul nu a fost foarte obositor. În general, un raport de 2:1 dintre carbohidrați și proteine ​​poate face truc.

7. LUATI IN CONSIDERARE ADAUGAREA SUPLIMENTELOR LA DIETA DVS.

Nu e nicio rușine să introduci suplimente în dieta ta. Uneori, nu poți obține toți macronutrienții esențiali de care ai nevoie doar din mesele tale. Suplimentele oferă acele vitamine și minerale importante pentru a vă menține toate funcțiile corpului sub control.

Nu puteți funcționa bine dacă sistemul dvs. nu funcționează optim. Deci, suplimentele sunt o modalitate excelentă de a vă asigura că sunteți cât mai sănătos posibil pentru a face ceea ce trebuie să faceți.

Multivitaminele zilnice sunt disponibile la majoritatea magazinelor alimentare. Vă pot oferi o doză sănătoasă de vitamine A, C, D, E, B12 și multe altele. În plus, acestea includ minerale esențiale precum fier, calciu, zinc și magneziu.

Dacă doriți să încercați suplimente care sunt destinate în mod special performanței atletice, nu aveți lipsă de opțiuni. Suplimentele sănătoase care îmbunătățesc performanța sunt perfect sigure și legale pentru tine. Ele vă pot ajuta în timpul antrenamentului și vă pot crește semnificativ performanța atletică.

În timpul rutinei de antrenament, suplimentele ergogenice sunt o opțiune bună. Acestea vă pot ajuta să vă ofere un plus de energie, să neutralizeze acumularea de lichid limfatic și să mărească aportul de oxigen către mușchii dumneavoastră.

Există, de asemenea, suplimente pe care le puteți lua pentru a ajuta la construirea mușchilor. Ele îmbunătățesc procesul de sinteză a proteinelor musculare, ceea ce are ca rezultat mai multă forță și volum. Unele exemple includ HMB, HICA și PA.

În cele din urmă, puteți folosi suplimente de recuperare. Lucruri precum glutamina și arginina sunt cunoscute că ajută la restabilirea rezervelor de energie și la menținerea sistemului imunitar frumos și puternic. Deși suplimentele nu sunt necesare, ele pot face multe pentru a vă ajuta să obțineți rezultatele pe care le urmăriți.

INCHEIERE

Îmbunătățirea performanței atletice nu trebuie să fie complicată. De fapt, cele mai eficiente metode sunt de fapt destul de simple.

Folosind aceste sfaturi ca bază a strategiei tale de antrenament, vei obține rezultate semnificative, indiferent dacă ești sportiv, antrenor sau proprietar de sală de sport.

Dacă doriți să aflați mai multe despre numărul 5 și să începeți să încorporați antrenamentul cognitiv în planul dvs. de joc, ne-ar plăcea să vorbim cu dvs.

Beneficiile pe care le văd sportivii din această formă de antrenament sunt uluitoare și este una dintre cele mai rapide modalități de a obține un avantaj masiv față de competiție.

Luați legătura cu noi aici: https://www.facebook.com/BogdanTopolescuAP/

Despre mine

Sunt Preparator sportiv din Romania, cu multiple certificări internationale in pregatire sportiva , kinetoterapie si nutritie.
Am in spate o cariera de atlet profesionist ca si fotbalist american , sprinter si Bob olimpic, de mai mult de 20 de ani.

De asemenea, sunt un antrenor  axat si concentrat pe pregătirea fizică, antrenament metabolic și antrenament nutrițional, un stil de viata complet.

Misiunea mea în viață este să ajut  oamenii si sportivii să depășească obstacolele în calea lor pentru a deveni fi sine evoluat in bine.
Echilibrat, conștient, puternic și sănătos.

-Sunt Mereu activ

-Orientat spre stiinta

– Experienta internationala in sport si antrenament

– Orientat spre Performanță și Îndemânare Îmbunătățire, creez training personalizat programe.

– În elementul meu când lucrez cu oamenii.

– Gata si aici sa te ajut sa detii controlul propriei vieti, functilor fizice , metabolice si neuronale

Clinica Online
Prezentare generală a confidențialității

NOTĂ DE INFORMARE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL DE CĂTRE AG HEALTHLINE S.R.L. ŞI SOCIETĂŢILE ASOCIATE SAU CONTROLATE DE ACEASTA

1.    DESPRE ACEASTĂ NOTĂ DE INFORMARE

AG HEALTHLINE S.R.L. este societatea care detine controlul direct asupra tuturor companiilor care impreuna operează sub denumirea comerciala CLINICA ONLINE, denumite impreuna CLINICA ONLINE.

În această notă de informare vă explicăm modul în care are loc prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal de către CLINICA ONLINE (C-O, noi, societatea) și în care ne asigurăm că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate responsabil și în conformitate cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal care este aplicabilă.

Pentru scopurile acestei note de informare, CLINICA ONLINE, prin entitatea juridica principala AG HEALTHLINE SRL (AGH) este operator de date cu caracter personal. Puteți găsi mai jos informații cu privire la identitatea și datele noastre de contact. De asemenea, tot mai jos puteți găsi datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor din cadrul CLINICII ONLINE.

Noi, cei de la CLINICA ONLINE și partenerii noștri luăm foarte în serios respectul față de datele dumneavoastră. Conformarea cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal și bunele practici în domeniu, precum și asigurarea unui climat de transparență, siguranță și încredere pentru pacienții noștri este o prioritate pentru noi, pentru care angajații, colaboratorii, partenerii și conducerea noastră își declară în mod ferm susținerea.

Această notă conţine informaţii importante. Aşadar, vă încurajăm să acordaţi timpul necesar pentru a o citi în întregime şi cu atenţie şi să vă asiguraţi că o înţelegeţi pe deplin. Pentru a facilita parcurgerea documentului, am inclus la sfârșitul acestei note un glosar care explică principalele noțiuni folosite (ex.:. “date cu caracter personal”, “prelucrare” etc.). Nu ezitaţi să ne comunicaţi orice nelămuriri aţi avea. Dorim să fie clar pentru dumneavoastră cum folosim datele dumneavoastră şi modul în care le protejăm.

Conţinutul acestei note de informare este pur informativ şi nu afectează drepturile pe care vi le oferă legislaţia. Vom face tot posibilul pentru a vă facilita exercitarea acestora.

Vă mulţumim pentru încrederea acordată serviciilor noastre şi modului în care lucrăm cu datele dumneavoastră.

2. CINE SUNTEM NOI

CLINICA ONLINE este un operator de servicii medicale private din România, format prin asocierea a trei societati din domeniu si din initierea unor colaborari cu cele mai exponentiale personalitati din domeniul medical romanesc.

Dacă aveţi orice comentarii, sugestii, întrebări sau preocupări cu privire la orice informaţii din această notă sau cu privire la orice alte aspecte referitoare la prelucrarea datelor dumneavoastră pe care o realizăm, vă rugăm să nu ezitaţi să contactaţi oricând responsabilul nostru cu protecţia datelor. În funcție de preferințele dumneavoastră, ne puteți contacta prin oricare dintre canalele de comunicare de mai jos.

Întreaga noastră echipă va depune toate eforturile rezonabile pentru a ne asigura că vă răspundem cât mai rapid şi complet.

Datele noastre de contact

Denumire completă: AG HEALTHLINE S.R.L. impreuna cu toate entitatile juridice mentionate din prezenta nota de informare

Sediu Administrativ (adresă corespondență): Calea Turzii 233A, Cluj-Napoca 400495

Număr de telefon 0723 330 038 (disponibil între orele 9 și 15 luni – vineri)

Adresă de email: contact@clinica-online.ro

Datele de contact ale responsabilului nostru cu protecția datelor (aceasta este persoana pe care trebuie să o contactaţi în legătură cu orice probleme referitoare la protecţia datelor dumneavoastră cu caracter personal)

Adresă corespondență: Calea Turzii 233A, Cluj-Napoca 400495

Adresă de email: dataprotection@clinica-online.ro

3. CE DATE ALE DUMNEAVOASTRĂ PRELUCRĂM

Datele cu caracter personal referitoare la dumneavoastră pe care le vom prelucra sunt datele obținute direct de la dumneavoastră sau rezultate în urma prestării serviciilor de către una din societatile din CLINICA ONLINE și includ următoarele categorii de date:

  • Date medicale (date sensibile cu caracter personal special), cum ar fi: simptome; boli anterioare; analize și medicamente administrate în trecut; grupă sangvină; analize şi alte servicii pe care le accesaţi; rezultatele analizelor pe care vi le efectuăm; tratamentul pe care vi-l prescriem sau administrăm; medicul pe care l-aţi accesat; recomandări medicale; date din dosarul medical din spital, inclusiv date despre istoricul medical al familiei dumneavoastra; date biometrice; alte informaţii pe care ni le oferiţi cu privire la membrii de familie ai dumneavoastră şi la relaţiile dumneavoastră de rudenie.
  • Detalii personale, cum ar fi: nume; prenume; sex; data naşterii/ vârsta; cetăţenie; înregistrări video (în incintele noastre unde avem instalate camere CCTV de supraveghere video – acolo unde există, acestea sunt indicate prin semnalizare la vedere); cod numeric personal (CNP); restul informațiilor din actul dumneavoastră de identitate (inclusiv data emiterii, data expirării actului, locul naşterii).
  • Detalii de contact, cum ar fi: adresă de domiciliu / reşedinţă; număr de telefon mobil/fix; număr de fax; adresă de email.
  • Detalii de plată, cum ar fi: adresă de facturare; numărul contului bancar sau al cardului bancar/ cod IBAN; numele şi prenumele titularului contului bancar sau al cardului bancar (poate fi altul decât dumneavoastră daca altcineva a efectuat plata unei facturi in numele si pentru dumneavoastra); data de la care cardul bancar este valabil; data expirării cardului bancar.
  • Detalii profesionale, cum ar fi: angajator; poziţie; marca angajat; număr legitimaţie.
  • Detalii referitoare la asigurări, cum ar fi: calitatea de asigurat/ neasigurat, asigurator (in cazul asigurarilor private).
  • Opinii şi viziuni (pot include date sensibile), cum ar fi: orice opinii şi viziuni pe care ni le transmiteţi sau orice opinii şi viziuni pe care le postaţi public despre noi pe reţelele de socializare (social media) sau pe care le faceţi cunoscute pe alte canale publice.
  • Date referitoare la achiziții și interacțiunea cu noi, cum ar fi: evidențe ale interacţiunilor dumneavoastră cu noi; detalii referitoare la istoricul achiziţiilor dumneavoastră de la noi.
  • Date de localizare, cum ar fi: locul sau zona în care vă aflaţi sau v-aţi aflat într-un anumit interval de timp (dacă utilizaţi aplicaţiile noastre cu opţiuni de localizare şi aveţi activate aceste opţiuni).

După cum reiese din lista de mai sus, este posibil să ne furnizați informații cu privire la alte persoane – de exemplu, istoricul medical al rudelor dumneavoastră care suferă de aceeași condiție medicală ca si dumneavoastră. Atunci când acestea se referă la persoane identificate sau pe care le putem identifica, vom trata aceste informații drept date cu caracter personal ale acelor persoane şi le vom acorda şi lor protecţia necesară. Vom respecta însă cu strictețe obligația de păstrare a secretului profesional (inclusiv a secretului medical) pe care o avem față de dumneavoastră și nu vom informa aceste persoane despre această procesare pentru a respecta obligația noastră de secret profesional (inclusiv medical) față de dumneavoastră.

4. SURSA DIN CARE PRIMIM DATELE DUMNEAVOASTRĂ

Pentru serviciile de medicina muncii, la momentul încherii contractului cu angajatorul dumneavoastră sau oricând pe parcursul derulării contractului, acesta ne va transmite următoarele date cu privire la dumneavoastră care să ne permită identificarea dumneavoastră, și anume: nume; prenume; cod numeric personal (CNP); identitate angajator; detalii profesionale; date de contact (telefon si / sau email).

Pentru beneficiarii de abonamente medicale contractate de angajatorul dumneavoastra sau al unui membru al familiei dumneavoastra, primim din partea clientului nostru nume; prenume; cod numeric personal (CNP); date de contact (telefon si / sau email).

Pentru beneficiarii de asigurari medicale, in functie de contractul dintre noi si asiguratorul dumneavoastra primim din partea acestuia: nume; prenume; cod numeric personal (CNP); date de contact (telefon si / sau email).

Cele mai multe informatii le avem insa de la dumneavoastra atunci cand semnati un contract de prestari servicii sau cand va internati intr-unul din spitalele noastre, sau cand folositi servicii medicale intr-una din clinicile / laboratoarele noastre. Incercam in mod constant sa pastram datele dumnevaoastra cat mai corectă si la zi. Pentru aceasta desfasuram in mod continuu o companie de strangere si actualizare a datelor dumneavoastra.

5. TEMEIURILE PE BAZA CĂRORA PRELUCRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ

Temeiurile pentru care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal (altele decât datele sensibile/cu caracter special):

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, altele decât datele sensibile, pentru a putea încheia un contract cu dumneavoastră, la cererea dumneavoastră, sau pentru a executa un contract încheiat cu dumneavoastră (prin care ne obligăm să vă prestăm serviicile noastre).

În ceea ce priveşte comunicările noastre de marketing, prelucrăm datele dumneavoastră pe baza consimţământului la prelucrare pentru acest scop specific.

Putem prelucra datele dumneavoastră pentru îndeplinirea obligaţiilor noastre de arhivare, a obligaţiilor de a comunica unor autorităţi publice, la cerere, anumite informaţii sau a altor obligaţii legale.

De asemenea, sunt cazuri în care prelucrăm datele dumneavoastră în temeiul interesului nostru legitim, de exemplu  cazul în care vă comunicăm informatii necesare pentru protejarea starii dumneavoastre de sanatate sau, având in vedere multitudinea clinicilor, laboratoarelor sau a spitalelor noastre, pentru a facilita accesarea serviciilor noastre medicale.

Temeiurile pentru care prelucrăm datele dumneavoastră sensibile cu caracter personal

Având în vedere specificul activităţii noastre (prestare de servicii medicale), este normal să colectăm sau să prelucrăm si datele dumneavoastră sensibile cu caracter personal.

Vom realiza aceste prelucrări pe baza următoarelor temeiuri juridice:

Atunci când prelucrarea este necesară în scopuri legate de evaluarea capacităţii de muncă a dumneavoastră (pentru angajare), de stabilirea unui diagnostic medical, de furnizarea de asistenţă medicală sau socială sau a unui tratament medical sau de gestionarea sistemelor şi a serviciilor de sănătate şi asistenţă socială.

Putem prelucra datele dumneavoastră și în situații de urgență medicală sau alte situații în care vă aflați în incapacitate (fizică sau juridică) de a consimți la prelucrare, putem prelucra datele dumneavoastră sensibile în scopul protejării intereselor vitale ale dumneavoastră (sau ale unei alte persoane fizice).

În cazuri urgente, poate fi necesar să prelucrăm datele dumneavoastră medicale din motive de interes public în domeniul sănătăţii publice; de exemplu: protecţia împotriva ameninţărilor transfrontaliere grave la adresa sănătăţii, asigurarea de standarde ridicate de calitate şi siguranţă a asistenţei medicale şi a medicamentelor sau dispozitivelor medicale, în temeiul legislaţiei Uniunii Europene sau a României.

În situația în care între dumneavoastră și noi apar diferende pe care nu le putem soluționa împreună pe cale amiabilă, este posibil să prelucrăm datele dumneavoastră sensibile (de exemplu, rezultatele analizelor medicale în baza cărora s-a decis un anumit diagnostic) pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept al nostru în instanță.

6. SCOPURILE PENTRU CARE PRELUCRĂM DATE CU CARACTER PERSONAL REFERITOARE LA DVS.

Scopurile pentru care prelucrăm date cu caracter personal referitoare la dumneavoastră sunt următoarele:

Prestarea de servicii medicale către dumneavoastră. Prestarea serviciilor medicale; înregistrarea serviciilor medicale prestate; comunicarea cu dumneavoastră cu privire servicii RM; activarea sau particularizarea abonamentelor dumneavoastră la serviciile noastre; programări; identificarea dumneavoastră şi a serviciilor prestate; informarea dumneavoastră cu privire la rezultatele serviciilor prestate sau – în cazurile de medicina muncii – furnizarea documentelor legale catre angajatorul dumneavoastră), implementarea sau schimbarea procedurilor operaționale sau a sistemelor CLINICA ONLINE care au un impact asupra modalității de desfășurare a activității medicale.

Comunicări de marketing. Comunicarea cu dumneavoastră prin orice mijloace (de exemplu, email, telefon mobil sau fix, mesaje telefonice (SMS-uri), poştă, mesaje transmise pe platformele de socializare sau în persoană) noutăţi privind serviciile medicale disponibile in CLINICA ONLINE, abonare la newsletter sau furnizarea alte informaţii care v-ar putea interesa.

Gestionarea sistemelor de comunicaţii şi IT (tehnologia informaţiei). Gestionarea sistemelor noastre de comunicaţii; gestionarea securităţii noastre IT; realizarea auditurilor de securitate asupra reţelelor noastre IT, emiterea de rapoarte catre institutiile abilitate sau repararea unor erori de sistem.

Îndeplinirea obligaţiilor legale. Îndeplinirea obligaţiilor noastre legale cu privire la arhivare, sănătate, securitate, ţinerea evidenţelor și a altor obligații pe care legislația ni le impune.

Gestiunea financiară. Eliberarea bonurilor, a facturilor şi a chitanţelor către dumneavoastră; primirea plăţilor de la dumneavoastră inclusiv înregistrarea plăților efectuate de altă persoană in numele dumneavoastra; recuperarea debitelor de la dumneavostră (inclusiv prin intermediul companiilor specializate în recuperarea de creanţe – detalii mai jos, la secţiunea referitoare la transmiterea datelor cu privire la dumneavoastră); restituirea unor sume de bani către dumneavoastră; transmiterea de notificări; trimiterea în instanţă; elaborarea de rapoarte financiare/ operaţionale, a rapoartelor de activitate şi emiterea situaţiilor financiare/ cu privire la contracte.

Soluţionarea disputelor. Formularea de cereri şi de apărări înaintea autorităţilor publice şi a altor entităţi care soluţionează dispute.

Sondaje. Realizarea de sondaje şi adresarea de întrebări către dumneavoastră cu scopul de a obţine opinia dumneavoastră cu privire la serviciile noastre.

Îmbunătăţirea produselor şi a serviciilor. Identificarea potenţialelor probleme cu privire la serviciile noastre existente în vederea îmbunătățirii acestora (inclusiv prin realizarea de audituri); testarea îmbunătăţirilor realizate asupra serviciilor noastre sau a noilor noastre servicii; soluţionarea sesizărilor dumneavoastră.

Supravegherea locațiilor CLINICII ONLINE conform dispozițiilor legale. Sistemele CCTV sunt montate pentru supravegherea spațiilor, conform prevederilor Legii 333/2003 actualizata.

Tranzacții de M&A (Mergers and acquisitionsFuziuni și Achiziții). Este posibil ca, în viitor, CLINICA ONLINE să decidă divulgarea datelor dumneavoastră în contextul unor tranzacții de M&A (Mergers and acquisitions). Expresia Fuziuni și Achiziții (uneori numită și „Fusac” sau în engleză M&A, este un acronim pentru Fuziuni și achiziții) înseamnă o combinație de afaceri și acoperă diferitele aspecte ale achiziționării capitalului unei companii, a unei diviziuni de afaceri sau chiar a activelor de către o altă companie. Fiecare tranzacție este de obicei o tranzacție majoritară, ceea ce înseamnă că implică un schimb financiar între unul sau mai mulți vânzători și un cumpărător și o modificare a drepturilor de proprietate ale țintei. Se face o distincție între o operațiune de reclasificare a capitalului și o operațiune de M&A, atunci când o parte minoritară din capitalul unei companii este transferată de la un acționar la altul fără a provoca modificări semnificative în managementul acesteia.

7. CUI VOM DIVULGA DATELE DUMNEAVOASTRĂ

Ca regulă, nu divulgăm datele dumneavoastră către alte companii, organizaţii sau persoane din orice ţară (inclusiv România).

În anumite situații, este însă posibil să divulgăm datele dumneavoastră către alte persoane fizice sau juridice.

Din păcate nu este posibil să vă oferim la acest moment informații precise cu privire la identitatea exactă a tuturor destinatarilor posibili ai datelor dumneavoastră, deoarece nu i-am stabilit în prealabil pentru fiecare pacient în parte. Încercăm însă să fim cât de transparenți și specifici cu putință, iar în continuare vom prezenta categoriile de astfel de destinatari:

Angajatorul dumneavoastră – în legătură cu evaluarea capacității dumneavoastră de muncă pentru scopuri legate de medicina muncii, dar numai in limita informatiilor stabilite prin dispozitiile legale, fiind excluse informatiile cu privire rezultatul investigatiilor medicale realizate.

Alte companii din grupul CLINICA ONLINE – pentru motive legitime legate de activitatea noastră (inclusiv serviciile medicale pe care le prestăm și operarea site-ului nostru), potrivit legislației aplicabile.

Autorități publice din orice domeniu, din România sau din străinătate (în special autorități publice în domeniul sănătății din România: Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Sănătății și altele) – la cererea acestora sau din inițiativa noastră, în acord cu legislația aplicabilă.

Asigurători din România sau din alte state – în legătură cu serviciile de care ați beneficiat în clinicile noastre.

Contabili, auditori, avocați și alți consultanți profesionali externi ai noștri sau ai unei alte companii din grupul CLINICA ONLINE, din România sau din străinătate – aceștia vor fi obligați printr-o lege sau prin contractul încheiat cu noi sau cu altă companie din grupul nostru să păstreze confidențialitatea datelor dumneavoastră.

Persoane fizice sau juridice care acționează ca persoane împuternicite pentru CLINICA ONLINE, în diverse domenii (de exemplu, servicii de plată, servicii de recuperarea de creanţe servicii de arhivare sau distrugere de documente etc.) de oriunde din lume, pe care îi vom obliga însă să respecte cerințele legislației care vă protejează drepturile – aceștia prestează anumite servicii pentru noi.

Orice persoană, agenție sau instanță relevantă din România sau din alt stat – în măsura necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept al nostru sau al altei companii din grupul CLINICA ONLINE în instanță.

Orice achizitori sau posibili achizitiori relevanți din sectorul medical sau din alte sectoare, din România sau din alt stat – în situația în care vindem sau transferăm toate sau o parte dintre părțile noastre sociale, activele noastre sau afacerea noastră (inclusiv în cazul reorganizării, al dizolvării sau al lichidării noastre) – aceștia vor fi ținuți de o obligație de confidențialitate.

Partenerii noștri, cu care ne aflăm în relații contractuale – furnizori de servicii de marketing, asigurători.

Medicii colaboratori si alti furnizori de servicii medicale; fiecare dintre aceştia fiind obligaţi prin lege sau prin contractul încheiat cu noi să păstreze confidenţialitatea datelor dumneavoastră .

Atunci când folosim o persoană fizică sau juridică drept persoană împuternicită pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, ne vom asigura că aceasta a încheiat un act scris cu noi prin care își asumă, printre alte obligații pe care legislația protecției datelor cu caracter personal le prevede, obligațiile de a (i) prelucra datele cu caracter personal numai potrivit instrucțiunilor noastre scrise pe care i le-am furnizat în prealabil și de a (ii) implementa efectiv măsuri pentru protejarea confidențialității și asigurarea securității datelor cu caracter personal. Ne vom asigura, de asemenea, că actul scris dintre noi și persoana împuternicită prevede pentru aceasta cel puțin toate celelalte obligații pe care le prevede legislația aplicabilă cu privire la protecția datelor cu caracter personal.

8. CUI ȘI ÎN CE CONDIȚII VOM TRANSFERA DATELE DVS. CĂTRE O ȚARĂ TERȚĂ SAU ORGANIZAȚIE INTERNAȚIONALĂ

În acest moment nu transferăm și nu intenționăm să transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau o parte dintre aceastea către alte companii, organizaţii sau persoane din state terţe sau către organizaţii internaţionale.

Dacă va fi necesar să transferăm datele dumneavoastră către vreuna dintre destinațiile de mai sus, vă vom transmite în prealabil o nouă notă de informare cu privire la aceasta.

Pentru cazuri expres stabilite, in vederea efectuarii unor analize specializate, la solicitarea expresa a pacientilor nostri, transmitem date cu caracter personal catre centre medicale din afara Romaniei, inclusiv SUA.

9. CÂT TIMP VOM STOCA DATELE DUMNEAVOASTRĂ

Vom stoca datele dumneavoastră pentru o perioadă cuprinsa intre 6 luni si 100 ani in cazul documentelor medicale. Pentru stocarea datelor dumneavoastră (în format electronic), folosim serverele proprii sau ale altor companii specializate in arhivarea electronica, cu respectarea legislatiei arhivarii sau a altor aspecte legislative in vigoare.

10. SECURITATEA DATELOR DUMNEAVOASTRĂ

Lucrăm din greu pentru a proteja clienții noștri, alte persoane ale căror date le prelucrăm şi pe noi înşine de accesul neautorizat şi de modificarea, divulgarea sau distrugerea neautorizata ale datelor pe care le prelucrăm.

În special, am implementat următoarele măsuri tehnice și organizatorice de asigurare a securității datelor cu caracter personal:

Politici dedicate. Adoptăm și ne revizuim practicile și politicile de prelucrare a datelor clienților noștri și ale altor persoane, inclusiv măsurile fizice și electronice de securitate, pentru a ne proteja sistemele de acces neautorizat și alte posibile amenințări la securitatea acestora. Verificăm constant modul în care aplicăm propriile politici de protecţie a datelor cu caracter personal şi în care respectăm legislaţia protecţiei datelor.

Minimizarea datelor. Ne-am asigurat că datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le prelucrăm sunt limitate la cele care sunt necesare, adecvate și relevante pentru scopurile declarate în această notă.

Restrângerea accesului la date. Restrângem cu strictețe accesul la datele cu caracter personal pe care le prelucrăm la angajații, colaboratorii și alte persoane care nevoie să le acceseze pentru a le putea prelucra pentru noi. Toate aceste companii și persoane fizice sunt supuse unor obligații stricte de confidențialitate și nu vom ezita să îi tragem la răspundere și să încetăm colaborarea cu ei în cazul în care nu tratează protecția datelor dumneavoastră și ale altor persoane cu maximă seriozitate.

Măsuri tehnice specifice. Am achiziționat și utilizăm tehnologii care să asigure clienții noștri și alte persoane că securitatea datelor lor este protejată. De exemplu, atunci când accesați rezultatele analizelor dumneavoastră online, prin modulul de vizualizare al rezulatelor analizelor, va trebui să vă autentificați folosind codul web și codul de probă. Pentru a vă proteja securitatea datelor, vă recomandăm să nu folosiți stații de lucru publice (nesecurizate) sau stații cu acces multiplu si de asemenea sa nu inmanati altor persoane documentul in format hartie pe care sunt inscrise codul web și codul de probă.

Back-up-uri şi audituri de securitate. Lucrăm din greu pentru a proteja sistemele noastre de acces sau modificarea neautorizată sau accidentală ale datelor dumneavoastră și de alte posibile amenințări la adresa securității acestora. Din acest motiv, după ce ștergeți informații din conturile dumneavoastră, este posibil să nu ștergem imediat copiile pe care le-am creat sau back-up-urile pe care le-am realizat.  Realizăm arhive (back-up-uri) zilnice, pe care le păstrăm securizat pentru minimum 6 (șase) luni. Toate echipamentele tehnice pe care le folosim pentru prelucrarea datelor dumneavoastră sunt securizate și actualizate pentru a proteja datele. De asemenea, desfăşurăm, la intervale de timp regulate, audituri de securitate asupra sistemelor informatice pe care le folosim pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienţilor noştri şi ale altor persoane.

Asigurarea exactității datelor dumneavoastră. Este posibil ca din când în când să vă rugăm să confirmaţi exactitatea si/sau actualitatea datelor cu caracter personal cu privire la dumneavoastră pe care le prelucrăm.

Instruirea personalului. Ne instruim și testăm constant angajații și colaboratorii cu privire la legislația și cele mai bune practici în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal.

Anonimizarea datelor. Acolo unde este posibil și adecvat activității noastre, anonimizăm / pseudoanonimizam datele cu caracter personal pe care le prelucrăm, astfel încât să nu mai putem identifica persoanele la care acestea se referă.

Controlul furnizorilor noştri de servicii. Introducem în contractele cu cei care prelucrează pentru noi (persoane împuternicite) sau împreună cu noi (alţi operatori – operatori asociaţi) clauze pentru asigurarea protecţiei datelor pe care le prelucrăm; această protecţie merge cel puţin până la minimul impus de legislaţie.

Deși luăm toate măsurile rezonabile pentru a asigura securitatea datelor dumneavostră, CLINICA ONLINE nu poate garanta lipsa oricărei încălcări de securitate sau imposibilitatea de penetrare a sistemelor de securitate. În cazul nefericit și puțin probabil în care o astfel de încălcare va surveni, vom urma procedurile legale pentru limitarea efectelor și informarea persoanelor vizate.

11. CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ ȘI CUM LE PUTEȚI EXERCITA

Tratăm drepturile pe care le aveţi în legătură cu prelucrarea pe care o realizăm asupra datelor referitoare la dumneavoastră cu maximă seriozitate. Vom continua să luăm toate măsurile rezonabile pentru a ne asigura că acestea sunt respectate.

Pe scurt, drepturile dumneavoastră sunt următoarele:

Dreptul de acces la date. Aveţi dreptul de a obţine accesul la datele dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm sau la copii ale acestora; aveţi, de asemenea, dreptul de a obţine de la noi informaţii cu privire la natura, prelucrarea şi divulgarea acestor date.

Dreptul la rectificarea datelor. Aveţi dreptul de a obţine rectificarea inexactităţilor datelor dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm.

Dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat”). Aveţi dreptul de a obţine de la noi ştergerea datelor dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm.

Dreptul la restricţionarea prelucrării datelor. Aveţi dreptul de a restricţiona prelucrarea datelor dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm.

Dreptul de a obiecta. Aveţi dreptul de a obiecta la prelucrarea datelor dumneavoastră de către noi sau în numele nostru.

Dreptul la portabilitatea datelor. Aveţi dreptul de a obţine transferul către un alt operator al datelor dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm.

Dreptul la retragerea consimţământului. În situaţiile în care prelucrăm datele dumneavoastră în temeiul consimţământului dumneavoastră, aveţi dreptul de a vă retrage consimţământul; puteți face aceasta în orice moment, cel puţin la fel de uşor cum ne-aţi acordat iniţial consimţământul; retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră pe care am realizat-o înainte de retragere.

Dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere. Aveţi dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră de către noi sau în numele nostru.

Puteţi obţine mai multe informaţii despre drepturile dumneavoastră consultând documentul disponibil pe site-ul clinicii la adresa www.clinica-online.ro

CUM VĂ PUTEȚI EXERCITA DREPTURILE

Pentru a exercita unul sau mai multe dintre aceste drepturi (inclusiv dreptul de a vă retrage consimțământul, atunci când vă prelucrăm datele pe baza acestuia) sau pentru a adresa orice întrebare despre oricare dintre aceste drepturi sau orice prevedere din această notă de informare sau despre oricare alte aspecte ale prelucrării datelor dumneavoastră de către noi, vă rugăm să folosiţi oricând doriţi detaliile de contact din secţiunea 2 de mai sus (Datele noastre de contact).

Vom încerca să răspundem cât mai rapid şi complet tuturor întrebărilor şi preocupărilor dumneavoastră şi să facilităm exercitarea drepturilor dumneavoastră.

De asemenea, puteți exercita oricare intre aceste drepturi (inclusiv dreptul de a vă retrage consimțământul, atunci când vă prelucrăm datele pe baza acestuia) prin completarea formularului disponibil pe website-ul nostru.

12. CE SE POATE ÎNTÂMPLA DACĂ NU NE FURNIZAŢI DATELE

Nu aveți o obligație de a ne furniza datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le-am menţionat în acest document. Cu toate acestea, dacă nu ne oferiți datele menționate în această notă de informare nu va fi posibil pentru noi să vă prestăm serviciile pe care ni le solicitați.

13. INEXISTENȚA UNUI PROCES DECIZIONAL AUTOMATIZAT

Respectul nostru pentru datele dumneavoastră include faptul că le acordăm atenția umană necesară, prin intermediul personalului nostru. În condiţiile actuale, în calitate de utilizator al serviiilor noastre, nu veți face obiectul unei decizii a noastre bazate exclusiv pe prelucrarea automată a datelor dumneavoastră (inclusiv crearea de profiluri) care să producă efecte juridice cu privire la dumneavoastră sau care să vă afecteze într-un mod similar într-o măsură semnificativă.

14. CÂND SE APLICĂ ACEASTĂ NOTĂ DE INFORMARE

Această notă de informare se aplică în legătură cu serviciile pe care vi le prestăm şi produsele pe care le achiziţionaţi de la noi (inclusiv în cazul medicinei muncii sau a abonamentelor medicale oferite de angajator, când clientul nostru este angajatorul dumneavoastră; prin semnarea acestei note de informare sunteți de acord să beneficiați de serviciile medicale oferite de CLINICA ONLINE în baza contractului cu angajatorul dumneavoastră).

Această notă nu se aplică în legătură cu servicii sau produse oferite de alte companii sau persoane fizice, inclusiv cele prestate de partneri ai CLINICII ONLINE, postate pe website-urile noastre sau despre care vă informăm în alt mod.

15. MODIFICĂRILE ACESTEI NOTE DE INFORMARE

Este posibil să modificăm această notă din când în când. În astfel de cazuri, vă vom informa în avans şi nu vom reduce drepturile pe care le aveți cu privire la datele dumneavoastră prin modificările pe care le-am putea aduce acestei note.

Vom posta această notă de informare și pe website-ul nostru, la link-ul următor:

www.clinica-online.ro De asemenea, vom păstra toate versiunile anterioare ale acestei note într-o arhivă pe website-ul nostru, pentru ca dumneavoastră să le puteți consulta oricând.

16. CE SEMNIFICĂ TERMENII PE CARE I-AM FOLOSIT ÎN ACEASTĂ NOTĂ

Autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal: o autoritate publică independentă care, potrivit legii, are atribuţii referitoare la supravegherea respectării legislaţiei protecţiei datelor cu caracter personal. În România, această autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal este Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Categorii speciale de date cu caracter personal (date cu caracter personal sensibile/ date sensibile): datele cu caracter personal care: dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice sau apartenența la sindicate; datele genetice; datele biometrice pentru identificarea unică a unei persoane fizice; datele privind sănătatea, viața sexuală sau orientarea sexuală a unei persoane fizice.

Colaboratori: personal medical care aa încheiat un contract de colaborare cu noi și care prestează servicii medicale pacienților noștri.

Date cu caracter personal: orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (denumită „persoană vizată”). O persoană fizică este identificabilă dacă poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, de exemplu: nume,  număr de identificare, date de localizare, identificator online, unul/mai multe elemente specifice, proprii identității fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale a respectivei persoane. Astfel, de exemplu, în noțiunea de date cu caracter personal sunt incluse următoarele: numele și prenumele; adresa de domiciliu sau de reședință; adresa de email; numărul de telefon; codul numeric personal (CNP); diagnosticul stabilit (sunt date sensibile); date genetice (sunt date sensibile); date bimoetrice (sunt date sensibile); date de geolocație. Categoriile de date cu caracter personal despre dumneavoastră pe care le prelucrăm sunt enumerate mai sus.

Operator: persoana fizică sau juridică care decide de ce (în ce scop) şi cum (prin ce mijloace) sunt prelucrate datele cu caracter personal. Potrivit legii, răspunderea pentru respectarea legislaţiei referitoare la datele cu caracter personal revine în primul rând operatorului. În relația cu dumneavoastră, noi suntem operatorul, iar dumneavoastră sunteți persoana vizată.

Persoană împuternicită: orice persoană fizică sau juridică care prelucrează date cu caracter personal în numele operatorului, alta decât angajaţii operatorului.

Persoană vizată: persoana fizică la care se referă (căreia îi „aparțin”) anumite date cu caracter personal. În relația cu noi (operatorul), dumneavoastră sunteți persoana vizată.

Prelucrare a datelor cu caracter personal: orice operațiune/set de operațiuni efectuată/efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea mijloacelor automatizate; de exemplu: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea respectivelor date cu caracter personal/seturi de date cu caracter personal. Acestea sunt doar exemple. Practic, prelucrarea înseamnă orice operaţiune asupra datelor cu caracter personal, indiferent dacă prin mijloace automate sau manuale.

Stat terț: un stat din afara Uniunii Europene și a Spațiului Economic European.

Grupul CLINICA ONLINE este format din toate societățile comerciale asociate cu / controlate în mod direct de: AG HEALTHLINE S.R.L. prin care sunt furnizate servicii medicale:

SUCCES SERVICII INTEGRATE SRL – CUI 39359167, J40/6844/2018

AG HEALTHLINE SRL – CUI 41000482, J12/1696/2019

SYNERGIC MEDICAL GROUP SRL – CUI 22689926, J12/4791/2007